Heeft jouw bedrijf al een blog!?

Een bloggen is al zo oud als het internet zelf, toch is het net zo hip als social media. Storytelling is dan ook een veelgebruikte term die hand in hand gaat met bloggen, het maken van een online dagboek is dan ook erg van deze tijd maar zeker niet nieuw. in 1999 werd Blogger op gericht. Dit was een eigen webblog waar iedereen en alles zijn mening kon ventileren aan heel de wereld.

Corporate blog

Vandaag de dag heeft het woord blog een bijna ouderwetse toon. Het is sexy om met termen als content creation, curation of social media hub aan te komen, maar bloggen? Meerdere multinationals doen dan ook niet anders dan brandedbloggen over de avonturen en producten die zij maken of meemaken. Dit dan ook alleen om de consument verder mee te nemen in het proces, en uiteindelijke verkoop.

Social media springplank

Zo heeft een blog ook heel veel voordelen. Zo is het een ideale manier om je social media een springplank te geven, contacten, volgers, fans komen tot wel 55 procent vaker terug op jouw website. Ook geeft een blog vaak informatie die relevant is maar je niet perse wilt delen middels een status update op sociale kanalen. Oftewel, bloggen geen een inkijkje in het bedrijf en hierdoor ontstaat meer een band met de volgers, contacten en of fans van jouw bedrijf. Bloggen dus.

Genoeg voordelen om te gaan bloggen dus!

Heel makkelijk is het niet, als ondernemer ben je tenslotte er niet op ingericht om dagelijks in de pen te klimmen en hier echt een succes van te maken. Want, een blog die activeert tot interactie met product is erg lastig en vergt doorzettingsvermogen. Want als je er eenmaal mee begonnen bent kun je niet zomaar er mee stoppen…...


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

TasteFully Social©

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now